Social media marketing – tak, czy nie?

Czytaj...

Konieczność obecności marki w internecie dziś już nie wzbudza zastrzeżeń, natomiast nadal pojawiają się nowe drogi reklamy w sieci. Social media to coraz bardziej popularne narzędzie e-marketingu – czy warto w nie inwestować?
Chcąc poznać wady i zalety kampanii w mediach społecznościowych, należy najpierw sprecyzować rozumienie definicji social media marketing. To pojęcie przeważnie ujmowane jest w sposób ograniczony, jako reklama na Facebooku.

Gdy przekonasz się, że omawiany w tym miejscu post jest warty zainteresowania, kliknij tu, a zobaczysz więcej dyplom wzór podobnych tekstów!

Ten portal społecznościowy niewątpliwie jest liderem marketingu w social mediach, ale należy mieć na względzie, iż nie jest to jedyna metoda dotarcia do potencjalnego klienta.

Inne godne docenienia serwisy to między innymi Twitter, LinkedIn, lub YouTube, a także szeroko pojmowana blogosfera. Marka może dyskretnie reklamować się za pośrednictwem artykułów eksperckich w portalach tematycznych, śmiesznych filmów video, albo nie generujących dużych kosztów konkursów na firmowym fanpage na Facebooku. Więcej o tym . Wszystkie te działania – o ile są użyteczne, przemyślane oraz mają sens – są pozytywnie odbierane przez potencjalnych klientów.

facebook na laptopie
Author: Impassion Afghanistan
Source: http://www.flickr.com
Z jakich powodów social media marketing (polecamy Najskuteczniejsze pozycjonowanie w Google) jest coraz bardziej doceniany przez duże i małe marki? Otóż reklama na Facebooku i w innych mediach społecznościowych jest reklamą charakteryzującą się dużą skutecznością. Nie dlatego, że generuje największe zyski – bo tak się nie dzieje – lecz dlatego, iż powoduje ukształtowanie się unikatowej relacji pomiędzy marką a jej klientami. Więcej o tym przeczytasz na tej stronie.

Aktywny udział grupy docelowej w działaniach promocyjnych firmy wzmacnia wiarygodność marki oraz wywołuje oddanie klientów wobec niej. Social media pozwalają dotrzeć bezpośrednio do dokładnie określonej grupy docelowej, czyli do osób o określonym wieku, płci, zainteresowaniach, albo statusie społecznym. To sprawia, że działania marketingowe są idealnie ukierunkowane na odbiorcę, a więc i bardziej skuteczne.



Niemniej warto wykorzystać to praktyczne narzędzie marketingowe, najlepiej z pomocą profesjonalistów od social media marketingu, zestawiając je efektywnym pozycjonowaniem strony, czy tradycyjną reklamą. Z uwagi na to, że działania w social media nie mają na celu napędzać głównie zwiększenia sprzedaży, to rzecz jasna, nie mogą stanowić wyłącznego sposobu promowania marki.