O „konkursach z nagrodami” i różnicach pomiędzy loterią promocyjną a konkursem

Czytaj...

Organizacja konkursów promocyjnych jest jednym z zwykle stosowanych środków w kampaniach reklamowych artykułów, usług albo wydarzeń.


Konkursy takie opierają się na interesującej marketingowo interakcji organizatora oraz uczestnika.




organizacja loterii
Author: SteelSeries
Source: SteelSeries


Aktualnie klienci są bez ustanku otoczeni szeregiem quizów, promocji a także tym podobnych akcji marketingowych, jakie mają wprowadzić na rynek nowiutki towar albo usługę, czy też też podwyższyć sprzedaż wyrobów albo usług już znanych na rynku. Przy organizacji promocyjnych konkursów należy kierować uwagę na kluczowe detale formalnoprawne. Czasami bowiem pewne jego fragmenty, wprowadzone nawet w sposób niezamierzony, mogą sprawić, iż konkurs promocyjny przestanie być konkursem, natomiast stanie się promocyjną loterią i może podlegać badaniu poprzez urzędników celnych.


Organizacja loterii to zupełnie odrębny typ akcji reklamowej, jaki został uregulowany w szczegółowy sposób w rozporządzeniu o hazardowych grach. Organizacja loterii winna być zgodna z wymogami ww. ustawy, na podstawie zezwolenia udzielanego przez odpowiedniego miejscowo dyrektora izby celnej.

Jeśli niniejszy post jest według Ciebie ciekawy, to zobacz stronę (https://guitarproject.pl/struny), która także prezentuje tego typu materiały. One zapewne również Cię zaabsorbują.

biznesmeni przygotowujący „turnieje z nagrodami” nie występują o napomknięte zezwolenie, bowiem są przekonani, że aranżują konkurs, nie zaś loterię. Zamiar organizatora, a także nazwa przedsięwzięcia nie ma tutaj jednakże znaczenia. Jeżeli „konkurs z nagrodami” będzie mieścił wskazane elementy charakterystyczne dla loterii, wtenczas akcja taka w ujęciu formalnoprawnym stanowiła będzie loterię promocyjną ze wszelkimi tego konsekwencjami.




Organizacja loterii promocyjnej bez właściwego zezwolenia i z naruszeniem innych wymogów regulacji o grach hazardowych, może pociągać za sobą ciąg ujemnych konsekwencji dla realizatora oraz uczestników „konkursu”.