O „konkursach z nagrodami” i różnicach pomiędzy loterią promocyjną a konkursem

Czytaj...

Organizacja konkursów promocyjnych jest jednym z zwykle stosowanych środków w kampaniach reklamowych artykułów, usług albo wydarzeń.


Konkursy takie opierają się na interesującej marketingowo interakcji organizatora oraz uczestnika.




organizacja loterii
Author: SteelSeries
Source: SteelSeries


Aktualnie klienci są bez ustanku otoczeni szeregiem quizów, promocji a także tym podobnych akcji marketingowych, jakie mają wprowadzić na rynek nowiutki towar albo usługę, czy też też podwyższyć sprzedaż wyrobów albo usług już znanych na rynku.

Kliknij ten link i sprawdź tu (http://www.znam.swidnica.pl/produkty/unity-dentystyczne/) podobne informacje na ten temat - one z całą pewnością Cię zaciekawią, zatem nie czekaj za długo:)

Przy organizacji promocyjnych konkursów należy kierować uwagę na kluczowe detale formalnoprawne. Czasami bowiem pewne jego fragmenty, wprowadzone nawet w sposób niezamierzony, mogą sprawić, iż konkurs promocyjny przestanie być konkursem, natomiast stanie się promocyjną loterią i może podlegać badaniu poprzez urzędników celnych.


Organizacja loterii to zupełnie odrębny typ akcji reklamowej, jaki został uregulowany w szczegółowy sposób w rozporządzeniu o hazardowych grach. Organizacja loterii winna być zgodna z wymogami ww. ustawy, na podstawie zezwolenia udzielanego przez odpowiedniego miejscowo dyrektora izby celnej. biznesmeni przygotowujący „turnieje z nagrodami” nie występują o napomknięte zezwolenie, bowiem są przekonani, że aranżują konkurs, nie zaś loterię. Zamiar organizatora, a także nazwa przedsięwzięcia nie ma tutaj jednakże znaczenia. Jeżeli „konkurs z nagrodami” będzie mieścił wskazane elementy charakterystyczne dla loterii, wtenczas akcja taka w ujęciu formalnoprawnym stanowiła będzie loterię promocyjną ze wszelkimi tego konsekwencjami.




Organizacja loterii promocyjnej bez właściwego zezwolenia i z naruszeniem innych wymogów regulacji o grach hazardowych, może pociągać za sobą ciąg ujemnych konsekwencji dla realizatora oraz uczestników „konkursu”.