Efektywność reklamy to jej najważniejsza cecha

Czytaj...

Czy kiedy idziemy do sklepu, kupujemy produkt czy tylko obietnicę jego otrzymania? Pytanie retoryczne? Nie do końca, przynajmniej gdy realizujesz kampanię reklamową w polskich mediach!

E-handel
Author: www.sxc.hu
Source: www.sxc.hu
Czy nie drażni Was sytuacja, w której wzrost sprzedaży utożsamia się z działaniem jednego działu - sprzedaży? A do tego gratyfikacja finansowa za sukces zostaje przyznana właśnie temu działowi! A nam marketingowcom, pozostaje satysfakcja z dobrze wykonanej pracy i uścisk dłoni prezesa.

Często stosowanym sposobem rozliczania reklamy w naszym kraju jest model "płać za emisję", niezależnie od tego z jakim medium mamy do czynienia. Ten tzw. model emisyjny, w internecie nazywany jest mianem CPM (Cost per Mille - koszt za tysiąc odsłon) choć jest generalnie obowiązującym w mediach, jest nad wyraz mało korzystny z punktu widzenia reklamodawców zabiegających o efekty sprzedażowe. Dlaczego? Przedsiębiorstwa wydając miliony złotych na kampanie reklamowe, "kupują" jedynie mglistą obietnicę zwiększenia sprzedaży, nie znając skuteczności swoich działań. Żadne medium nie gwarantuje efektów realizowanych kampanii marketingowych. zwyczajnie, to co kupujemy w domu mediowym lub w stacji telewizyjnej czy radiowej to gwarancja emisji naszej reklamy. Kliknij agencja public relations aby dowiedzieć się więcej!

A gdyby można było zaplanować, że realizując kampanie reklamową przy stałym budżecie, zwiększymy sprzedaż do poziomu X - czyli pozyskujemy Y nowych klientów? I nie była by to tylko mglista obietnica, a rzeczywista obwiązująca umowa z mediami. Wówczas, zarówno nasza satysfakcja zawodowa, jak i finansowa miałyby się dużo lepiej. Co ważne, marketing nie byłby już wsparciem dla sprzedaży oraz kosztem w firmie! Ważny jest w tym branding, Wrocław to miejsce, gdzie znajdziemy kilka rewelacyjnych agencji, jak Mook.



Realizowanie kampanii reklamowych w modelu "płać za sukces" można też stosować długofalowo. A co ważne, środki na ten typ promocji mogą obciążać budżetu sprzedażowy. W Polsce, co prawda praktycznie nie dywersyfikuje się kampanii reklamowych na te realizowane z budżetów marketingowych i sprzedażowych, nie mniej warto zastanowić się nad takim podejściem i zacząć realizować kampanie online z budżetu sprzedażowego. Ważne jest również kreowanie wizerunku firmy, czyli branding.

W prestiżowym brytyjskim magazynie "The Economist", w artykule poświęconym reklamie online, autor dowodzi: "To koniec marketingu! Przynajmniej takiego jaki znamy... Jeżeli chcesz skutecznie kontrolować marketing we własnej firmie, a przede wszystkim monitorować efektywność promocji online oraz koszty takich działań, zacznij korzystać z modelu >>płać za sukces<<. Wówczas przestanie on być wyłącznie źródłem kosztów w Twojej firmie. Dzięki temu modelowi wydatki na reklamę stają się kosztami zmiennymi firmy, które skutecznie zwiększają jej zysk." Widzimy, że marketing (agencja kreatywna łódź) w modelu "płać za efekt" jest kosztem, ale co ważniejsze kosztem zmiennym. Im więcej więc sprzedajemy, tym więcej możemy przeznaczyć na tego typu reklamę!